Åre 1: Tentafest på bussen

Då var det äntligen dags att åka. Vi samlades utanför mitt hus för att gemensamt slita med väskorna till pressbyrån där bussen skulle komma. Alex fick det nog jobbigast med sina tunga väskor som inte riktigt ville som hon, men väl på plats kunde vi glömma allt som hade med tunga transportsträckor och även tentor. Jo, vi skrev ju faktiskt tenta den dagen och kvällen efter tenta blev inget undantag, vi körde helt enkelt tentafesten på bussen. 
Eva och Julia hängde upp en varsin bag-in-box på sätet framför och plockade fram de fina plastglasen från nyår.Jag och Alex öpnnade en varsin burk som även de flesta andra och efter det började lekarna. Jag gav dock upp redan efter första burken då jag fick springa på den lilla busstoaletten alldeles för många gånger. Jag fårstår inte dom som klarade sig med körpauserna och ändå drack mycket, mycket mer. 
Musiken sprudlande bak i bussen från Alex nyinköpta högtalare och alla sjön med tills det var filmtime. 
Jag tyckte inte att filmen var så bra, så istället för att titta satte jag i hörlurarna till Ipoden och lyssnade på musik. 

Bussresan tog inte lika lång tid som jag hade föreställt mig. Visserligen tog det ändå 15 timmar och jag inte minns fel men det var ena snabba timmar. 

På morgonen vid sjutiden var vi framme i Åre. 

Puss, puss












    

Kommentarer

Har ni en åsikt, fundering eller kommentar, säg den här:

Namn:
Glöm inte mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


bloglovin

Min profilbild

Sidan är på gång!


follow emeliesjoberg at http://twitter.com