Finsittning

Dagens meny består av en finsittning med kostym och klänning. jag kommer bära min svarta klänning som jag köpte tidigare i veckan och ett par svarta pumps till. Det sura är bara att jag har fått sånna skavsår av mina skor jag hade i går så än så länge kan jag inte gå  i några andra skor än mina gamla tofflor. För att råda bot på det problemet tog jag cykeln (i tofflor) till apoteket och införskaffade compids skavsårsplåster och jag hoppas verkligen på att det hjälper. Ingen vill ju se någon halta sig fram på dansgolvet i kväll. 

 
Jag kanske är så duktig och tar min korta kavaj på till sittningen också. Jag har inte riktigt bestämt mig än.

I går var det riktigt roligt faktist och jag tror att jag har klarat mig ifrån att förstöra min klänning. Under middagen hemma hos Julia hade vi till och med på oss stora t-shirts för att inte spilla ner kläderna.
jag blev lite missnöjd med klänningen ändå så innan vi skulle til och äta så fick Alex klippa bort tyllen längst ner på kjolen. Det gjorde klänningen ännu finare. Jag har tyvärr inge kort på det än, men det kommer förhopnningsvis senare.
Så här såg den ut med tyllen. Också fin men finare utan.



I dag kom våra overaller också. Så vid ettiden när jag precis gått upp fick jag klä på mig och springa till gallerian och hämta den. Efter ett tag kommer det sitta en massa märken och grejs på men jag hinner inte sätta dit något innan overallisen i morgon, tyvärr. Men visst är jag het i den?





Nu är det dags att hoppa in i duschen och göra sig fin inför sittningen.
Under sittningen kommer det att vara bordsplaceringar, jag hoppas jag hamnar bredvid någon trevlig kille. 
Alex ska spexa där också och det ska bli riktigt roligt att se. Synd bara att hon inte kan vara med och festa med oss i kväll.

Puss och hej, Em 


Kommentarer

Har ni en åsikt, fundering eller kommentar, säg den här:

Namn:
Glöm inte mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


bloglovin

Min profilbild

Sidan är på gång!


follow emeliesjoberg at http://twitter.com