Hemma hemma hemma

Så härligt det är att vara hemma!
Pappa kom och hämtade mig på stationen och sen åkte vi hemåt. Men först hade jag en önskan.. Att vi skulle åka förbi julbocken och titta på den. Jag var nästan helt säker på att någon skulle ha lyckats bränna ner den innan jag kom hem men den stod kvar och jag fick se den. 

På väg hem i bilen lyckades även pappa lura Helena att jag inte hade kommit till stan än och att han fortfarande var kvar på stationen. Hihi! 

 Hemma åt vi mat och sen tittade vi på lite nollnings-dvd och Bonde söker fru sen var det dax för att göra i ordning lite mat igen. Det blev en jättegod tacopaj som vi åt medan vi tittade på Mamma Mia. Helena kunde verkligen alla repliker i filmen. Undrar om det är någon som hittad sin favoritfilm? Själv tycker jag att filmen är jättebra, men efter mat, en lång resa och att ha en mysig filt över sig gjorde att jag somnade sött till filmen. När jag vaknade en timme senare ser jag att jag inte är den ända som sovit, utan min lilla, söta pappa somnade också bredvid mig på soffan. 

Nu sitter jag och Helena och tittar på ännu ett avsnitt av Bonde söker fru (Helenas favoritserie just nu tror jag) och pappa har precis åkt till jobbet.

Puss, Memelie (pappa och Helenas smeknamn på mig)


Här sussar jag och pappsen


   

  

Kommentarer
Postat av: Johanna

ja visst e den bäst!! har sett den några ggr på scen med bla värmlands teatern, och själv varit med i lite av den, men tyvärr aldrig med några proffs =)

skönt att va hemma nu va??!kram

2008-12-19 @ 09:50:35
URL: http://materialgirl.webblogg.se/

Har ni en åsikt, fundering eller kommentar, säg den här:

Namn:
Glöm inte mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


bloglovin

Min profilbild

Sidan är på gång!


follow emeliesjoberg at http://twitter.com