Framtiden - ett svårt beslut

Godmorgon!
Här hemma väntar jag på att mitt tevatten ska koka upp medan jag funderar på min framtid. Till jul kommer jag ha ett val som kommer ligga till stor grund för mitt framtida yrke. Jag tycker att man alltid kommer fram till sådana val för eller senare men det här känns som ett av de svåraste.
Att välja mellan att satsa på dansen eller något annat kommer nog kanske fortfarande ligga på en första plats trots att jag i efteråt insett att det var verkligen rätt val jag gjorde fast att jag saknar dansen jättemycket.

Nu ligger valet mellan de olika inriktningarna i utbildningen som det ska väljas mellan. För tillfället står jag och väger mellan redovisning och marknadsföring. Jag tycker att båda inriktningarna skulle vara intressanta och fram till i förrgår har de legat lika, men då skulle jag självklart få reda på något som sätter lite kryckor på ett av valen.
Till hösten -10 hade jag tänkt ta mig ut i världen på en termin utomlands någonstans, men då i förrgår fick jag reda på att redovisningsstudenterna inte får åka iväg. Fråga mig inte varför, jag vet inte, men det ska jag ta reda på. Jag vill inte att mitt val ska avgöras på en sån grej, men jag vill ju helt åka iväg.

Men men, jag har ju ett tag till på mig att fundera och till dess hinner nog jag ändra tankar en del.

Puss, Em

Kommentarer

Har ni en åsikt, fundering eller kommentar, säg den här:

Namn:
Glöm inte mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


bloglovin

Min profilbild

Sidan är på gång!


follow emeliesjoberg at http://twitter.com