Självförtroendekick

Nu är det dags att sätta sig och skriva lite intresseanmälningar och ett CV som jag ska skicka runt till arbetsplatserna. Jag tycker det är jättejobbigt och svårt att få ner allt på papper och allra värst är att det är tidskrävande,men det måste göras och förhoppningsvis resulterar det i att jag får jobb.

Jag var i kontakt med mina gamla arbetsgivare i dag för att få arbetsgivarintyg och jag ringde även min gamla svenskalärare från gymnasiet  och bad henne om att agera min referens igen och hon blev så glad att jag hörde av mig. Hon var en av de bästa lärarna och jag trivdes jättemycket med att ha henne i tre år. Hon började fråga en massa om hur jag har det nu och det var jätteroligt att prata med henne. Hon ville självklart hjälpa mig ännu en gång.

Det är alltid roligt att få beröm och det fick jag även av min förra arbetsgivare på äldreboendet i Uppsala som jag också pratade med. Hon tyckte det var så tråkigt att jag inte skulle komma tillbaka en sommar till, men hon förstod också eftersom jag har flyttat.

Puss, Em


Kommentarer

Har ni en åsikt, fundering eller kommentar, säg den här:

Namn:
Glöm inte mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


bloglovin

Min profilbild

Sidan är på gång!


follow emeliesjoberg at http://twitter.com