Mango- och jordgubbssmoothie, mums!!

Har funderat över varför jag aldrig gör smoothies längre. Jag gjorde det jämt förut och jag måste säga att det är det perfekta mellanmålet, men efter att jag flyttat till Växjö har jag inte gjort en enda. Den dåliga trenden måste jag vända nu och började med att kolla in nya recept på smoothies som verkar goda. Jag tror att det får bli den här mango och jordgubbsdrinken först att smakas.  

Testa ni också!

*     Mango- och jordgubbsdrink

Du behöver:

200 gram fryst mango i tärningar

4 dl jordgubbar frysta

5 dl vaniljyoghurt

1 msk limejuice färskpressad

2 msk socker

Gör så här:

Lägg mango, halvtinade jordgubbar, vaniljyoghurt, lime och socker i en bunke. Mixa alltsammans med en mixerstav. Häll upp i 4 höga glas.

Den ser väldigt god ut!! Eller vad tycker ni?


Puss, Em


Kommentarer
Postat av: Anki

åh vad gott!

2009-02-18 @ 11:30:19
URL: http://zaander.blogg.se/

Har ni en åsikt, fundering eller kommentar, säg den här:

Namn:
Glöm inte mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


bloglovin

Min profilbild

Sidan är på gång!


follow emeliesjoberg at http://twitter.com