Tankar en kväll då magen kurrar

Sitter i en mörk lägenhet och tittar på kortet på min älskling. Jag funderar även starkt på att ta och bre mig en macka men tanken att inte äta för sent slår emot och jag kommer nog bara ta mig ett glas vatten innan jag somnar.
Dagarna nu känns som att de flyter ihop. Måndagen va nyss och i morgon är det fredag.

I dag, torsdag har jag ändå fått en hel del gjort när det gäller pluggandet. Hoppas det håller i sig i morgon också.
Har hört att det ska bli kanonväder i helgen och då känns det ju extra tråkigt att sitta inne och plugga så tanken va i morgon att vi (tjejgänget) ska ta filtar och lägga oss ute och läsa lite istället, får se hur det fungerar.

Ja jag har hunnit med och gjort två nya (helt nya) armband i dagarna här också. Jag gillar dom verkligen och påminner lite om några som finns att beställa på Bracy. Tänkte att jag kunde lägga upp bilder på dom någon dag framöver.

Till helgen blir det , eftersom tentan ligger snart, mycket plugg, men vi ska även försöka hinna med lite grillning på kvällarna. I morgon får vi ju månadens csn så då kan jag njuta lite extra av något gott kött.

Hjälp, va magen kurrar!

I morgon måste jag även försöka med att städa lite. När mormor var här bakade hon godaste brödet men tyvärr så smular det nå fruktansvärt så trots att jag verkligen försöker att inte smula så får jag ändå smulor överallt.

Tentan vi ska ha på tisdag handlar förresten om kalkyleringar och budgetar. Svårt att förklara för er som kanske inte är insatta i ämnet när jag själv knappt (än så länge) kan förklara det för någon som förstår, men det är rätt så intressant och det är en viktig del av mitt kanske framtida yrke (beroende på vilken inriktning jag väljer senare).

Finns det något mer att berätta när jag ändå är igång..?


Ja i dag när vi var ute på promenad såg man verkligen att våren hade kommit. Knoppar på buskar hade börjat slå ut och det fanns vitsippor var man än vände sig. Värmen som har varit den senaste tiden går ju inte heller att ta fel på.

De sa när jag flyttade hit att Växjö var Sveriges regnigaste stad och under hösten kunde jag verkligen hålla med för det regnade verkligen dag ut och dag in, men nu har jag inte sett en endaste droppe på väldigt länge... Bara för att jag säger så nu kommer det säkert blir dåligt väder snart, det skulle inte förvåna mig.

Dags att sova lite nu då kanske innan magen skriker ihjäl sig. Min älskling pluggar också till tenta men han sa att han kanske skulle komma senare när han pluggat klart, så vem vet, jag kanske får mig ett nattligt besök en.

Hoppas ni kära vänner och familj fått er en liten uppdatering om vad som förse går i mitt liv just nu och som jag tidigare nämnt kan ni fortfarande följa min twitter för att få reda på vad som händer mer om dagarna.

Puss godnatt, Em


Ett kort på mig från 2007







Kommentarer
Postat av: Ledningen

Nu kan man även följa den obehagligt ärliga men dock störtsköna bloggen "Vilken Dag Som Helst Nu" via bloglovin. För att prenumerera på bloggen använder du dig av länken som finns i slutet av varje inlägg. Följ med oss på vägen mot toppen och ta del av alla skratten på vägen dit.

2009-04-23 @ 22:55:05
URL: http://vilkendagsomhelstnu.blogg.se/

Har ni en åsikt, fundering eller kommentar, säg den här:

Namn:
Glöm inte mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


bloglovin

Min profilbild

Sidan är på gång!


follow emeliesjoberg at http://twitter.com