Växjös grönaste cykel

Miljövän.. Jag? Ja kanske inte den bästa men får man en chans att värna om miljön gratis så visst tar man den.
Min chans fick jag i dag i form av en cykel. Växjö har nämligen blivit utnämnd som Europas grönaste stad och det vill de självklart skryta med och även kanske bli ännu "grönare" (miljömedvetnare). En del i den här marknadsföringen va då att lotta ut tio gröna cyklar bland studenterna som deltog i en brunch som kommunen tillsammans med studentkåren annordnade. När tio cyklar var utlottade tillkännagav sponsorn att han hade nästan 50 stycken cyklar till att i princip ge bort och där kommer jag in i bilden, jag var en av de femtio som fick en cykel.
Så fort jag fick mailet om att cyklarna var klara ringde jag till Alex. 30 minuter senare satt vi på bussen på väg till cykelaffären. Cykelsäljaren måste trott att vi var desperata som kom dit så fort. Haha! Men nu har jag en sprillans ny "miljö-cykel". Jag ska bara se till att cykla på den i stället för att ta bussen. Jag antar att det är det kommunen vill. Jag menar, fortätter vi åka buss så har de gått miste om många cyklar och ingen har hänt med miljötänkandet. 
Jag slår ett slag för miljön med min gröna cykel!

 

Alex och jag innan finsittningen
under nollningsveckan.


Puss och kram till alla miljövänner!
/Em

Kommentarer
Postat av: Daniel

jag hoppas verkligen att din nya miljöcykel kommer att fungera bättre än den i Uppsala/ kram

2008-11-02 @ 19:20:13

Har ni en åsikt, fundering eller kommentar, säg den här:

Namn:
Glöm inte mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


bloglovin

Min profilbild

Sidan är på gång!


follow emeliesjoberg at http://twitter.com